דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פרשת תולדות הפטרה ואקטואליה 

מאת    [ 24/10/2010 ]

מילים במאמר: 422   [ נצפה 2544 פעמים ]

פרשת תולדות

"..ועיניכם תראינה ואתם תאמרו יגדל ה' מעל לגבול ישראל. בן יכבד אב ועבד אדניו, ואם אב אני איה כבודי ואם אדונים אני איה מוראי אמר ה' צבאות.." (מלאכי א')

בורא עולם שולח ביד מלאכי הנביא את דבריו שכל בקשתו כי יכבדו עם ישראל את אלוהיהם  כפי שבנים צריכים לכבד את אביהם וכפי שעבד צריך לכבד את אדוניו.

כאז גם היום הכבוד לבורא עולם, מי שיצר הכל והביאנו לארצנו, לא קיים מצידם של מנהיגנו. אלו שבנצחונותינו מול מדינות אויב רבות לא ידעו להודות למי שבאמת הביא נצחונות אלה, מי שבאמת השיבנו לאדמתנו על אף כל הרדיפות וההשמדות והצליח דרכנו להקים שוב את ממלכתנו הנופלת.

ההנהגה שחסרה בימים אלו את האמונה בצדקת הדרך שבחרה בדרך נטולת כל מורשת וזכרון העבר הרחוק, מנותקת מעברנו ועל כן איננה יודעת כיצד להצדיק את זכותנו לבנות ולהתיישב בכל מקום בארץ ישראל. בימיה הראשונים של מדינתנו עמד דוד בן גוריון נוכח כל העולם וטען את טענות עמו, השיב לכאן את נידחי העם היהודי מארבע כנפות תבל והקים את מדינתנו למרות ועל אף המתנגדים והשונאים שקמו לכלותינו. כיום מנהיגנו חסרי הבטחון בזכותנו ההסטורית אינם יודעים כיצד לעמוד בלחץ המתגבר מצד "ידידנו" ומצד אלו שאנו הקמנו עלינו לכלותנו, אלו שאנו פנינו אליהם שיקומו וידרשו את אדמתינו ויחתמו איתנו על הסכם שאותו כלל לא חלמו כי יוכלו לקבל. בהסכם זה ברצונם לגזור את ארצנו לחלקים ולחלק לכל דורש, והדרישות יתגברו ויתחזקו ויהיו רבים שלמען בטחונם והשקט ברחובותיהם יהיו מוכנים למסור אותנו, פעם נוספת בהסטוריה, לרדיפה למול אויבינו הפועלים לזרקנו לים.

העולם המאמין הקורא בתורתו כיצד העם היהודי שכן כאן פעם בממלכתו הראשונה והשניה, כיצד בירושלים עמד בית המקדש בימי ממלכת ישראל, איננו למעשה מבין מדוע היהודים אינם משתמשים בטענה החזקה ביותר העומדת בידיהם. מדוע הם מתפתלים ומתרפסים בפני העולם על כל בית יהודי שמוקם בירושלים המקודשת לעם היהודי מזה 3000 שנה לפחות. הם אומנם תמהים על כך אך מקווים שגם טענות אלה לא יעלו כלל בפיהם של מנהיגי ישראל ואלו ימשיכו לגרור את עמם אל התהום הפעורה ממנה כבר אינם יודעים לצאת. וכי יש טיעון חזק יותר מזה שאנו צאצאי יעקב , אותו אחד שקיבל את ברכתו מאביו, ואשר ממלכתנו שכנה כאן לבטח בשטחי יהודה ושומרון, הגליל והנגב שבנו אליה לאחר 2000 שנות גלות ויותר בכדי להקים שוב את ממלכתנו לאחר שהוגלנו ממנה בחורבן הבית. וכי אנו צריכים אישור ממישהו חוץ מבורא עולם לבנות בית ולהתיישב בה?. והאם זכות יש למנהיגנו הזמניים חסרי האמונה לחלק את אדמתנו וארצנו המובטחת לזרים? הרי כל אלו נעשו גם בעבר , הביאו למלחמות אחים ולגירושנו מארצנו.

שמאי אמיר


בשם העבר ולמען העתיד




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב